Nordlige Gruver
Noen netter kan man fortsatt høre de tause skrikene fra kullgruvearbeiderne som ble levende begravd i Europas verste gruvekatastrofe i Courrières i 1906, fortsatt gi gjenklang i de forlatte gruvene i Coron-regionen.