En kvinnes barndomsforelskelse i fetteren sin, Joseph Lees, blomstrer opp når han kommer hjem igjen, men hun blir tvunget til å ta et skjebnesvangert valg når en annen frier blir farlig kontrollerende.
I Dreaming of Joseph Lees, hvor handlingen finner sted i Somerset i 1958, ser vi historien om en ung kvinne som heter Eva, som begynner å se sitt litt kompliserte liv mer som et kjærlighetsdrama mens hun drømmer om sin søte og attraktive fetter. Men når hennes nåværende kjæreste blir farlig kontrollerende, blir hun tvunget til velge mellom dem.