Brooklyn
Den unge kvinnen Eilis flytter fra en småby i Irland til Brooklyn i New York, hvor hun, i motsetning til hjemme, har arbeids- og fremtidsmuligheter – og en mulighet til å finne kjærligheten sammen med italiensk-amerikanske Tony.
BROOKLYN er historien om den unge kvinnen Eilis (Saoirse Ronan) som flytter fra en småby i Irland til Brooklyn i New York hvor hun, i motsetning til hjemme, har arbeids- og fremtidsmuligheter – og en mulighet til å finne kjærligheten sammen med italiensk-amerikanske Tony (Emory Cohen). Når en familietragedie bringer henne tilbake til Irland, blir hun sugd inn i sitt gamle samfunn, men denne gangen blir hun beilet til av den ettertraktede ungkaren Jim (Domhnall Gleeson). Hun utsetter returen til Amerika flere ganger og står i et forferdelig dilemma – et hjerteskjærende valg mellom to menn og to land.