Memphis to the Mountain
Fra gatene i Sør-Memphis drar en gjeng unge klatrere til Mount Kenya for å bestige en nesten 5000 meter høy topp. De utfordrer egne grenser, tynn luft og frykt på veien mot selvoppdagelse.
Fra Memphis til toppen av Mount Kenya. En gruppe ungdommer fra et tøft nabolag i Sør-Memphis, der klatring er ukjent, bestemmer seg for å bestige Mount Kenya. I løpet av et år trener de knallhardt med kjente klatrere som Alex Honnold og Philip Henderson. De utfordrer frykten, tynn luft og egne grenser, og oppdager at den største utfordringen er å forandre hvem du tror du kan være. En historie om mot, forvandling og den rå kraften i å overgå egne forventninger.