The Lancaster at War
Avro Lancaster var andre verdenskrigs mest ikoniske bombefly og Storbritannias fremste våpen mot Nazi-Tysklands hjerte. Filmen skildrer flyets kraft og presisjonsangrep, og gjennom arkivbilder og vitnesbyrd fra overlevende, hyller den motet og besluttsomheten til helt vanlige mennesker.
Avro Lancaster har blitt beskrevet som andre verdenskrigs mest enestående bombefly. På et tidspunkt da Hitler styrker spredte nazistenes prinsipper og rike over hele Europa, var de tunge bombeflyene den eneste måten å bringe offensiven tilbake til Nazi-Tysklands hjerte på. Vi skildrer Lancaster-flyets ferdigheter og enestående meritter, som inkluderer å ta del i presisjonsangrep mot utskytningssteder for Hitlers V-våpen. Gjennom arkivbilder og vitnesbyrd fra overlevende hyller filmen motet og besluttsomheten til helt vanlige mennesker.