Ringenes herre: Atter en konge
«Én ring skal samle dem, én ring finne dem, én ring betvinge dem og i mørket binde dem.» I avslutningen av J.R.R. Tolkiens episke mesterverk, Ringenes herre, samles hærer for et siste slag som avgjør verdens skjebne. De mektige, eldgamle kreftene Lys og Mørke konkurrerer om å bestemme utfallet, og et medlem av Ringens brorskap viser seg å være den adelige arvingen til kongetronen. Men håpet om å vinne over ondskapen ligger hos en modig hobbit, Frodo, som sammen med sin lojale venn Sam og den gyselige, elendige Gollum, vandrer dypt inn i det mørke hjertet i Mordor på sitt tilsynelatende umulige oppdrag for å ødelegge Maktens ring.