Chang Can Dunk
Chang, en 16 år gammel asiatisk-amerikaner, vedder mot skolens basketballstjerne at han kan dunke innen gjenforeningen. Veddemålet sender den 173 cm høye Chang på søken etter å lære å dunke – ikke bare for å imponere jenta han er forelsket i, Kristy, men også for å oppnå respekt hos de andre på skolen. Før han kan hevde seg og virkelig vise hva han kan, må han se med nye øyne på seg selv, vennskapene sine og familien sin.