Avalon High
Allie Pennington får bli på Avalon High til hun fullfører skolen. Hun kan endelig være en normal elev. Kort tid etter å ha ankommet, merker hun at noe merkelig foregår. Når hun leser om kong Arthurs arv, ser hun paralleller mellom fortiden og nåtiden. Hun blir overbevist om at skolen er et moderne Camelot, og det er opp til henne å løse mysteriet før Mordred vinner igjen.