Shōgun
Med et bakteppe av år 1600 i Japan, kjemper Lord Yoshii Toranaga for livet sitt idet fiendene hans på Regentenes råd forener seg mot ham, når et mystisk europeisk skip blir funnet strandet i en nærliggende fiskerlandsby.