Uglehuset
Den selvsikre tenåringsjenta Luz snubler tilfeldigvis over en portal til en magisk ny verden. Her blir hun venner med den opprørske heksen Eda og den nusselige lille krigeren Kongen.
Den selvsikre tenåringsjenta Luz snubler tilfeldigvis over en portal til en magisk ny verden. Her blir hun venner med den opprørske heksen Eda og den nusselige lille krigeren Kongen. Til tross for at hun ikke har magiske evner, følger Luz drømmen sin om å bli en heks ved å tjene som Edas lærling i Uglehuset, og der hun til slutt finner en ny familie som ganske så utenom det vanlige.