Szogun
Kiedy w 1600 roku w Japonii Lord Yoshii Toranaga walczy o życie ze sprzymierzonymi przeciwko niemu wrogami z Rady Regentów, w pobliskiej wiosce rybackiej odnaleziony zostaje tajemniczy europejski okręt.
Blackthorne i Mariko testują swój nowy sojusz, gdy szkolą na wojnę pułk strzelców Toranagi.
Blackthorne i Mariko usiłują nie dopuścić do ujawnienia sekretu, przez który obydwoje mogą zginąć.
Lady Ochiba wraca do Osaki, by przyspieszyć kampanię Regentów przeciwko Toranadze.
Pewna osoba tragicznie ginie i Blackthorne w końcu uświadamia sobie prawdziwą naturę planu Toranagi.