Sommersby
Richard Gere i laureatka Nagrody Akademii, Jodie Foster występują w romantycznej opowieści o mężczyźnie, który wraca do domu z wojny secesyjnej w Stanach Zjednoczonych jako głęboko odmieniony człowiek. Od wyjazdu Jack'a Sommersby'ego (Gere) na front minęło już siedem lat, a sama wojna skończyła się dwa lata temu. Jego żona, Laurel (Foster), prowadziła ich farmę i ponownie się zaręczyła. Kiedy Sommersby wraca, Laurel szybko zrywa zaręczyny, by zamieszkać ze swoim niegdyś brutalnym, a dziś miłym, opiekuńczym i odnoszącym sukcesy mężem. Oboje skrywają jednak tajemnicę dotyczącą przeszłości żołnierza, które mogą wstrząsną ich społecznością, jeśli kiedykolwiek zostaną ujawnione.