Ukryte życie
Dzieło wizjonerskiego reżysera Terrence’a Malicka to oparta na prawdziwych wydarzeniach ponadczasowa opowieść o wybitnym bohaterze, Franzu Jägerstätterze (w tej roli August Diehl), który podczas II wojny światowej odmówił walki dla nazistów. Na podstawie autentycznych listów wymienianych między bohaterem a jego żoną Fani (Valerie Pachner) w czasie, gdy Franz przebywał w więzieniu, film śledzi niezwykłą drogę miłości i poświęcenia tej rodziny. Po wielomiesięcznej nieobecności wynikającej z obowiązkowego szkolenia w niemieckiej armii Franz wraca do domu i rodziny. Kiedy jednak wojna niespodziewanie się zaostrza, Franz zostaje powołany do walki, a jako nowy żołnierz musi złożyć przysięgę wierności Hitlerowi i III Rzeszy. Jednak Franz, mimo próśb sąsiadów, kolegów z wojska, a nawet zaufanych duchownych, wciąż odmawia złożenia przysięgi. Przez tę decyzję rolnik trafia do więzienia, gdzie czeka na proces o zdradę.