Air Force One
Porywacze przejmują kontrolę nad samolotem, którym podróżuje amerykański prezydent James Marshall z rodziną. Terroryści grożą, że zabiją jego żonę i córkę, jeśli ten (Harrison Ford) nie spełni ich żądań. Prezydent, były żołnierz, na własną rękę próbuje się z nimi rozprawić. Początkowo udaje mu się wymykać terrorystom, lecz ich bezwzględny przywódca (Gary Oldman) grozi śmiercią zakładniczkom: pierwszej damie (Wendy Crewson) i jej dwunastoletniej córce (Liesel Matthews). Domaga się wypuszczenia swojego towarzysza z jednego z rosyjskich więzień. Odznaczony medalem honoru prezydent Marshall przystąpi do ataku na pokładzie maszyny, podczas gdy wiceprezydent (Glenn Close) będzie w Białym Domu negocjowała z terrorystami i rosyjskim rządem.