Otchłań
Po tym, jak atomowy okręt podwodny tonie w odległej części dna oceanu, Marynarka Wojenna USA zwraca się o pomoc w akcji ratunkowej do zespołu nurków z prototypowej, podwodnej platformy wiertniczej. Kiedy na skutek huraganu zrywa się kontakt między powierzchnią i nurkami, załoga podwodnej stacji doświadcza bliskiego spotkania z czymś, co może być obcą inteligencją. Podczas gdy kapitan stacji Bud Brigman (Ed Harris) kłóci się ze swoją byłą żoną i obecną szefową (Mary Elizabeth Mastrantonio), dowódca Marynarki zaczyna zmagać się z paranoją dotyczącą tajemniczych, obcych form życia. Oficer grozi, że użyje odzyskanych głowic nuklearnych, aby dokonać dzieła zniszczenia.