Obcy - decydujące starcie
Ripley budzi się z hibernacji pół wieku po tym, jak z trudem uciekła przed swym obcym wrogiem, lecz wkrótce wysłana zostaje do odległej kolonii, by pomóc w walce z inwazją ksenomorfów.
Horroru ciąg dalszy. Ta przerażająca, ciesząca się dużym uznaniem kontynuacja przedstawia dalsze losy Ripley (Sigourney Weaver), jedynej ocalałej z morderczego starcia na pokładzie Nostromo. Po konfrontacji z potwornym obcym i 57 latach hibernacji w kosmosie Ripley powraca wreszcie na Ziemię. Choć jej opowieści traktowane są początkowo z niedowierzaniem, zgadza się ona towarzyszyć drużynie kolonialnych marines w ponownej podróży na LV-426... gdzie tym razem szykuje się wojna!