Victor Frankenstein
Próbując pomóc ludzkości, dr Frankenstein (James McAvoy) i jego pomocnik Igor (Daniel Radcliffe) powołują do życia potwora, który sieje postrach wśród wszystkich, którzy staną mu na drodze.
James McAvoy jako Victor von Frankenstein i Daniel Radcliffe jako Igor występują w wyjątkowej, nigdy wcześniej nieopowiadanej w taki sposób wersji legendarnej XIX-wiecznej powieści autorstwa Mary Shelley. Historia widziana oczyma Igora ukazuje mroczną przeszłość asystenta geniusza i zbawczą dla niego przyjaźń z młodym studentem medycyny Victorem von Frankensteinem. Jako naoczny świadek opowiada, jak narodziła się legenda Frankensteina, którą znamy dziś.