Cristóbal Balenciaga
Serial opowiada historię Cristóbala Balenciagi. Projektant debiutuje w Paryżu, ale projekty, które wyznaczały trendy w Hiszpanii, nie sprawdzają się w wyrafinowanym imperium mody, w którym trendy kreują Chanel, Dior i Givenchy. Kierując się obsesją na punkcie kontroli we wszystkich aspektach swojego życia, Balenciaga określi swój styl i stanie się największym projektantem.
Serial opowiada historię Cristóbala Balenciagi, jednego z najważniejszych projektantów wszech czasów. Balenciaga porzuca udaną karierę w Madrycie i San Sebastian, gdzie ubierał hiszpańską elitę i arystokrację i prezentuje swoją pierwszą paryską kolekcję haute couture. Jednak projekty, które wyznaczyły trendy w Hiszpanii, nie sprawdzają się w wyrafinowanym imperium mody, jakim stał się Paryż, i gdzie trendy kreują Chanel, Dior i Givenchy. To obsesja na punkcie kontroli we wszystkich aspektach życia zdefiniuje styl Balenciagi.
Cristóbal Balenciaga przeżywa trudne początki w Paryżu ze swoją pierwszą kolekcją haute couture.
W 1940 roku Balenciaga przywozi hiszpańskie tkaniny do Paryża, aby utrzymać swój dom mody.
Balenciaga kontra Dior: król haute couture w Paryżu czuje się zagrożony przez „New Look” Diora.
Balenciaga otrzymuje zlecenie na zaprojektowanie sukni ślubnej dla królowej Belgii, Fabioli.
Konkurencja ze strony prêt-à-porter i niska jakość tkanin wpływają na sprzedaż Balenciagi.