Po śmierci matki dwie skonfliktowane ze sobą siostry całkowicie zrywają ze sobą relacje, kiedy młodsza i mniej odpowiedzialna z kobiet spędza noc z chłopakiem tej drugiej. Ostatecznie siostry godzą się, dzięki babci, o której istnieniu wcześniej nie wiedziały.
Maggie (Cameron Diaz) jest beztroska, lubi imprezy i flirtowanie, Rose (Toni Collette) to poważna prawniczka. Są siostrami, przyjaciółkami i zaciekłymi rywalkami, których nie łączy ze sobą nic oprócz rozmiaru buta i kilku rodzinnych sekretów. Gdy wybucha między nimi otwarty konflikt, nagle odkrywają, że mają wspaniałą babcię (Shirley MacLaine), o której istnieniu nie wiedziały. Z jej pomocą Maggie i Rose uczą się żyć w zgodzie nawzajem i z samymi sobą.