W tej wersji klasycznej baśni Hansa Christiana Andersena bohaterka wielkości kciuka musi wymknąć się ze szponów różnych ropuch, kretów i chrząszczy, zanim będzie mogła dalej spotykać się ze swoim ukochanym księciem Korneliuszem.