Disney zaprasza na komedię o Aleksandrze, który przeżywa najgorszy dzień w życiu i zaczyna wierzyć, że pech prześladuje tylko jego. Okazuje się jednak, że również jego tata (Steve Carell) i reszta rodziny przeżywają okropne i jednocześnie przezabawne przygody.
Film Disneya pt. „Aleksander - okropny, straszny, niezbyt dobry, bardzo zły dzień” opowiada o przygodach 11-letniego Aleksandra (Ed Oxenbound), przeżywającego najgorszy dzień w życiu, pełen niekończących się kłopotów, który rozpoczyna z gumą do żucia we włosach. Chłopiec nie znajduje pocieszenia u optymistycznej rodzinki i zaczyna wierzyć, że pech prześladuje tylko jego. Okazuje się jednak, że również jego najbliżsi mają okropny, straszny, niezbyt dobry, bardzo zły dzień. Jeśli ktoś twierdzi, że zły dzień to mit, widocznie nigdy takiego nie przeżył.