„Vaiana 2” to kolejna produkcja Walt Disney Animation Studios, w której ponownie spotykamy nieustraszoną Vaianę i pół-boga Mauiego. Tym razem Vaiana wyrusza w nową podróż wraz z załogą niezwykłych marynarzy. Odpowiadając na wołanie swoich przodków Vaiana musi pokonać odległe morza Oceanii, przepłynąć niebezpieczne i dawno zapomniane wody, aby przeżyć przygodę, jakiej nigdy wcześniej nie doświadczyła.