Planeta maimuțelor
O navă spațială americană aterizează pe o planetă cu aspect pustiu, unde astronauții descoperă o lume dominată de maimuțe, iar oamenii sunt considerați animale sălbatice.
Charlton Heston și Roddy McDowall joacă în această capodopera legendară științifico-fantastică. Astronautul Taylor (Heston) se prăbușește pe o planetă îndepărtată condusă de maimuțe care folosesc o rasă primitivă de oameni pentru experimentare și sport. În curând, Taylor se trezește printre cei vânați, viața lui este în mâinile unui om de știință cimpanzeu binevoitor (McDowall).