Lambert vs. Lambert: Over his dead body
On July 11, 2019, Vincent Lambert passed away at the Hospital of Reims. This is the final act of more than a decade of a familial, medical, legal, political and media saga that took unlikely twists and turns and lasted until the eve of his death. How did the issue of this young man’s life upend an entire society’s relationship to the question of life and death?