Proces
Eva Bruhnsová sa chystá zasnúbiť, keď ju požiadajú o tlmočenie na súdnom procese s dôstojníkmi SS. Jej rodičia a nastávajúci snúbenec sa ju snažia odhovoriť, no ona počúva svoje inštinkty a pracovnú ponuku prijíma. Skoro však prichádza na to, že má s daným procesom hlbšie osobné spojenie, než si dokázala predstaviť.
Eva Bruhnsová je mladá žena, ktorá v roku 1963 pracuje ako poľsko-nemecká tlmočníčka vo Frankfurte. Žije so svojimi rodičmi, ktorí vedú reštauráciu Deutches Haus. Eva sa chystá zasnúbiť so zámožným dedičom zásielkovej spoločnosti, keď na poslednú chvíľu dostane pracovnú ponuku, aby tlmočila na súde. Prípad sa týka prvého osvienčimského súdu s dôstojníkmi SS, ktorý pripravilo mesto. Evini rodičia a jej nastávajúci snúbenec dôrazne nesúhlasia. Eva predtým o Osvienčime nikdy nepočula, ale niečo ju poháňa k tomu, aby si nevšímala ich obavy a ponuku prijala. Iba vtedy, keď Eva začne prekladať, pochopí rozsah vražedného stroja národného socializmu a postupne si uvedomuje, že má s týmto miestom osobné spojenie. Seriál režírovali Isa Pahlová a Randa Chahoudová a produkovala Sabine de Mardtová.
Svedkyňa Rachel Cohenová vypovedá a Eva zisťuje, že jej rodičia poznajú hlavného obžalovaného.
Eva cestuje s delegáciou do Osvienčimu a je to zážitok, ktorý vyvoláva hlboko zakorenené emócie.