The Sword in the Stone
Anglicko zažíva temné obdobie, pretože nemá poriadneho kráľa. Mladý Wart, sirota a panoš vo výcviku, je spokojný s prácou v kuchyni vo svojom pestúnskom dome, až kým nenarazí na výnimočného čarodejníka Merlina a jeho výrečnú sovu Archimedes. Môže sa Wart stať najlepším anglickým kráľom?
Legenda vraví, že len čestný a slušný človek si môže nárokovať anglický trón. Stačí z obrovskej skaly vytiahnuť začarovaný meč a koruna mu padne k nohám. Mnoho statočných rytierov sa o to pokúsilo, takže sa zdá nemožné, že by mladý učeň známy ako Wart mohol uspieť. Pod vedením čarodejníka Merlina a s pomocou niekoľkých veselých priateľov sa Wart môže stať najlepším anglickým kráľom. Vo filme sa objaví používanie tabaku.