Expedition överlevnad: Andra världskriget
Överlevnadsexperten Hazen Audel reser världen över för att återuppleva några av andra världskrigets mest fantastiska berättelser om överlevnad i vildmarken.
Följ i spåren av 11 amerikanska soldater som rymde från ett fångläger i Filippinerna och överlevde.
Följ fyra amerikanska soldater som kraschlandade i det otillgängliga Gulf Country i Australien.
Följ den 43 dagar långa överlevnadshistorien om en skeppsbruten sjöofficer på Solomonöarna.
Följ en förrymd krigsfånge som undgick att fångas in på det nazistockuperade Kreta.
Följ tio fångars flykt från ett hårt japanskt arbetsläger i Thailand under andra världskriget.
Följ den norska kommandotruppens blodisande flykt efter att ha omintetgjort Hitlers atombomb.