Micke & Veronica
Snickaren Micke och läkaren Veronica är båda runt 40 och nykära. De försöker få ihop pusselbitarna i livet med alla barn och expartners. Med olika bakgrund blir mötet med de nya svärföräldrarna en rejäl klasskrock och den underbara skärgårdssommaren på västkusten blir inte riktigt som de tänkt sig.