See You in Another Life
Serien bygger på Manuel Jabois bok "Nos vemos en esta vida o en la otra" (Vi ses i det här livet eller i nästa). Med utgångspunkt i en intervju han gjorde med Gabriel "Baby" Montoya Vidal 2014 skildrar den dennes inblandning i det värsta jihadistiska terrordådet i Europa, i mars 2004.
Serien bygger på Manuel Jabois bok "Nos vemos en esta vida o en la otra" (Vi ses i det här livet eller i nästa). Med utgångspunkt i en intervju han gjorde med Gabriel "Baby" Montoya Vidal 2014 skildrar den dennes inblandning i det värsta jihadistiska terrordådet i Europa, i mars 2004. Vid tiden för attentatet var Baby sexton år gammal och han hjälpte till med att frakta sprängmedlet som användes i bombdåden i Madrid den 11 mars 2004. Baby var den förste som dömdes för dådet och hans vittnesmål blev avgörande för den omfattande rättegången 2007.
Emilio skickar ynglingar med dynamit till jihadisterna i Madrid som betalning för haschet.
Baby kör jihadisterna i regnet till Conchitagruvan för att hämta 600 kilo dynamit.
Överlevande vittnar i rätten. Baby och Emilio följer nyheterna om dåden från Avilés.
Baby kallas som vittne. Hans vittnesmål blir avgörande för Emilios fällande dom.