Lucky Luke
Lucky Luke, den ensamme revolvermannen, tvingas samarbeta med Louise, en orädd ung kvinna som letar efter sin försvunna mamma. Tillsammans möter de Vilda västerns faror, ingår allianser med gamla fiender som bröderna Dalton och Billy the Kid, och lär sig att samarbeta. Deras sökande kan komma att avslöja ett mycket större hot och leda Luke tillbaka till sin egen legends ursprung.
I en helt ny serie ställs Lucky Luke, den legendariske ensamme cowboyen, inför ett uppdrag som kommer att förändra allt. Han måste hjälpa Louise, en artonårig ung kvinna som är lika förtjusande som hon är oförutsägbar. Tillsammans ger de sig ut på en farofylld resa genom Vilda Västern för att hitta Louises mor, som har försvunnit under mystiska omständigheter... samtidigt som de dras in i en konspiration som hotar att förändra USA: s framtid. Bland dueller, vilda jakter, brutala sammanstötningar och oväntade allianser med Dalton-bröderna, Billy the Kid och Calamity Jane, inser det osannolika paret att deras största prövning inte är att rädda Amerika, utan att lära sig att samarbeta.
Lucky Luke träffar Louise, en orädd ung kvinna som anklagar honom för att ha kidnappat hennes mamma.
För att nå ett vittne vänder sig Luke och Louise till en oväntad allierad: Billy the Kid.
Luke, Louise och Joe hittar äntligen Charlie. Men hon är i Sheriff City, staden man inte kan lämna.
Under täckmantel infiltrerar Luke, Charlie och Louise en fest för att stoppa Zees mordkomplott.
För att rädda Lincoln från Zee måste Luke möta det mörkaste spöket i sitt förflutna.