A Thousand Blows
Hezekiah och Alec, två vänner från Jamaica, hamnar mitt i Londons East Ends förbrytarvärld. Här träffar de Mary Carr, drottningen av Forty Elephants, ett kriminellt gäng med bara kvinnor, och hamnar i trubbel med Sugar Goodson, en kriminell ledare och ökänd boxare.
Denna serie är inspirerad av en grupp karaktärers sanna livshistorier och kamp för överlevnad i Londons brutala East End på 1880-talet. Hezekiah Moscow och Alec Munroe, bästa vänner från Jamaica, hamnar mitt i Londons förbrytarvärlds blomstrande boxningskretsar. Hezekiahs boxningsframgångar lockar till sig uppmärksamheten från Mary Carr, den ökända drottningen av Forty Elephants, som vill utnyttja hans talanger för att gynna sin kriminella karriär. Samtidigt så är den hotfulle och självutnämnde kejsaren av East Ends boxningsvärld, Sugar Goodson, fast besluten att krossa Hezekiah, vars ambitioner att fajtas i West End hotar allt som han har byggt upp. Resultatet är en strid mellan den gamla världen och den nya.