Pancho Villa: The Centaur of the North
Bu, Doroteo Arango'nun, yani kanun kaçaklığıyla başlayıp korku uyandıran bir komutan ve Meksika Devrimi'nin temel figürü “Pancho Villa”ya evrilen bir hayatın hikâyesidir. Hikâyede efsanevi bir kişilik olma çabaları tarihe yön veren ama aynı zamanda kendisine kindar ve güçlü pek çok düşman kazandıran, kendi mitine takıntılı bir adam portresi çiziliyor.
Bu İspanyolca biyografik aksiyon dizisinde, sonradan “Pancho Villa” adını alan Doroteo Arango'nun genç bir haydut olarak hayata atılmasından pusuya düşürülerek öldürülmesine kadar uzanan macerası anlatılıyor ve kendi mitini büyüleyici bularak onu büyütmek için her şeyi yapmaya hazır bir adam portresi çiziliyor. Aleyhinde olan tarihçiler, Robin Hood benzeri bir karakterin filmini yapmaya hevesli Hollywood figürlerine onu çapkından soğukkanlı katile, ABD karşıtından Meksika'nın Napolyon'una kadar değişen farklı şekillerde aktardılar. Ama Pancho Villa her şeyden önce Meksika Devrimi'ne sınırsız bir sadakatle bağlı bir adamdı. Dizide, hayatta kalmak için haydutluk yapan bir adamdan, General Pancho Villa ve Kuzey'in Sentoru olmasını sağlayan büyüklenmeci karaktere ve günahlarını affettirmeye çalışan antikahramana kadar, Pancho Villa'nın tüm iyi ve kötü yüzleri inceleniyor. İnsani özelliklerin ötesinde çelişkilerle dolu, hatta belki mistik yönleri olan Villa, nefret, küçümseme ve saygı uyandırmıştır.