Güzel ve kahraman Çinli kız Mulan, evlenmeye hazırlanmaktadır ama önce tehlikeli görevi tamamlamak zorundadır. Mulan, nişanlısı, üç prenses ve küstah koruyucu ejderhasıyla birlikte hayatının macerasına atılır.
Cesur Mulan, ülkesini kötü Hunlardan kurtardıktan sonra, General Shang evlenme teklif edince, hayatının sürprizini yaşar. Ancak düğünden önce Mulan ve Shang'in, üç prenses Ting-Ting, Mei ve Su ile birlikte uzak bir şehirdeki tehlikeli bir görevi tamamlamaları gerekir. Mulan ve Shang, yolculuklarının ortasında görevleri konusunda çatıştığında, Çin'in geleceği tehlikeye girer. Mulan'ı mümkün olduğunca uzun süre bekar tutmak ve onun koruyucu ejderhası olarak rahat işini sürdürmek isteyen yaramaz Mushu, tüm bu kargaşa alevini körükler.