Cristóbal Balenciaga
Cristóbal Balenciaga tasarımcı olarak Paris'te ilk defilesini gerçekleştirir, ancak İspanya'da trend yaratan tasarımları Chanel, Dior ve Givenchy'nin trendleri belirlediği sofistike moda imparatorluğunda pek işe yaramaz. Hayatının her alanındaki kontrol takıntısının rehberliğinde Balenciaga, tarzını belirleyecek ve sonunda en büyük olacaktır.
Cristóbal Balenciaga ilk Paris haute couture koleksiyonunu sunar. Madrid ve San Sebastian'daki atölyelerinde İspanyol elitlerini ve aristokrasisini giydirerek başarılı bir kariyeri geride bıraktı. Ancak İspanya'da trend yaratan tasarımları, Paris'in Chanel, Dior ve Givenchy'nin trendleri belirlediği sofistike moda imparatorluğunda pek işe yaramaz. Hayatının her alanındaki kontrol takıntısının rehberliğinde Balenciaga, tarzını belirleyecek ve tüm zamanların en önemli tasarımcılarından biri haline gelecektir.
Cristóbal Balenciaga ilk haute couture koleksiyonuyla Paris'te zor bir başlangıç yapar.
1940 yılında Balenciaga, Moda Evini açık tutabilmek için İspanyol kumaşlarını Paris'e getirir.
Balenciaga Dior'a karşı: Paris'te haute couture'ün kralı Dior'un "New Look"u karşısında.
Balenciaga, Belçika Kraliçesi Fabiola için gelinlik tasarlamak üzere görevlendirilir.
Hazır giyim rekabeti ve kumaşların kalitesizliği Balenciaga'nın satışlarını etkilemektedir.