Osvětimský proces
Eva Bruhnsová se chystá zasnoubit, když je požádána, aby tlumočila u soudu s důstojníky SS. Rodiče a budoucí snoubenec se jí to snaží rozmluvit, ale ona se řídí svým instinktem a práci přijme. Brzy si uvědomí, že má k procesu osobnější vztah, než si kdy dokázala představit.
Eva Bruhnsová je mladá žena, která v roce 1963 pracuje jako tlumočnice z polštiny do němčiny ve Frankfurtu. Žije se svými rodiči, kteří provozují restauraci Deutsches Haus. Eva se chystá zasnoubit s bohatým dědicem zásilkové firmy, když dostane urgentní žádost o tlumočení u soudu: město připravuje první osvětimský proces s bývalými důstojníky SS. Eviny rodiče a její budoucí snoubenec s tím rozhodně nesouhlasí. Eva o Osvětimi nikdy předtím neslyšela, ale něco ji vede k tomu, aby jejich obavy ignorovala a práci přijala. Teprve když Eva začne tlumočit, pochopí rozsah nacionálně-socialistické vraždící mašinérie a postupně si uvědomí, že má k tomuto místu osobní vztah. Režie: Isa Pahl & Randa Chahoud, produkce: Sabine de Mardt.
Eva tlumočí u soudu a je poprvé konfrontována s nacistickými zločiny v Osvětimi.
Při výpovědi svědkyně Rachel Cohenové si Eva uvědomí, že její rodiče znají hlavního obžalovaného.
Eva se konečně dozvídá pravdu o svých rodičích a přebírá odpovědnost za jejich chyby.