Vařit Medvěda
Na severu Švédska, v roce 1852, přijíždí nový pastor se svou rodinou do vesnice Kengis, zmítané chaosem. Pastor chce zlepšit život v komunitě, ale mnozí vesničané se staví proti změnám. Když dojde k sérii hrůzných vražd, pastor a jeho sámský pěstounský syn Jussi začnou vyšetřovat, ale jsou brzděni vládnoucí elitou vesnice. Napětí roste, loajalita prochází zkouškami a pastor je nucen chránit svou rodinu, zatímco pronásleduje vraha, který ve svém konání nepřestává.
Na severu Švédska, v roce 1852, přijíždí nový pastor se svou rodinou do izolované vesnice Kengis. Svou pevnou vírou ve spravedlnost a změnu otřásá místní elitou a setkává se s odporem, když jeho vášnivé kázání vzbuzuje naději na lepší život mezi chudými farmáři. Ve stejný okamžik vesnicí otřásají zmizení a děsivé zvěsti o útocích medvěda. Pastor a jeho sámský pěstounský syn Jussi zahajují pátrání, které vyústí v hrozivý objev, jenž roztříští křehkou komunitu vesnice. Pastor se ocitá ve víru nebezpečné bitvy, kde zakázaná láska, mocenské boje a brutální činy tlačí vesnici k násilné konfrontaci, v níž není nikdo v bezpečí. Co jsou vesničané ochotni udělat, aby se ochránili, a kde leží hranice mezi spravedlností a pomstou?
Nový pastor přijíždí do Kengisu. Zmizí pastýřova dcera a pastor zahajuje pátrání.
Pastor má podezření, že Hilda byla zavražděna. Jussi se zúčastní tancovačky a nastává katastrofa.
Jolina je mrtvá. Vrah udeřil znovu. Jussi opouští Kengis, aby našel svou rodinu.
Jussi je zatčen a identita vraha je odhalena, což vyústí v devastující konfrontaci.