Epifanía
Den ældre bondekone Doña Marta, der stadig sørger over sin forsvundne datter, finder et lille drageagtigt væsen, Epifanía. Hun opfostrer det som sit eget barn, men som Epifanía vokser, bliver trangen til at flyve frit uimodståelig. Til sidst må Doña Marta lære at give slip på sin elskede skabning.