Retfærdighedens ryttere
Markus må hjem til sin teenagedatter, da hans kone dør i en tragisk togulykke. Det ligner tilfældighed, indtil matematiknørden Otto dukker op med kollegaerne Lennart og Emmenthaler. Otto var på det forulykkede tog og er overbevist om, at nogen står bag. Indicierne hober sig op, og Markus indser, det måske var et orkestreret attentat. En komedie-fabel om fællesskab, tilfældigheder og livets mening.
Den udstationerede militærmand Markus må tage hjem til sin teenagedatter Mathilde, da hans kone dør i en tragisk togulykke. Det ligner en tilfældighed, indtil matematiknørden Otto dukker op med sine to excentriske kollegaer Lennart og Emmenthaler. Otto var selv passager på det forulykkede tog og er overbevist om, nogen må stå bag. Som indicierne hober sig op, står det klart for Markus, at det måske var et nøje orkestreret attentat, som hans kone tilfældigt blev offer for. Anders Thomas Jensens nye komedie er en moderne fabel om fællesskab, universets tilfældigheder... og ja, selve livets mening.