Mord på Île de Ré
En mand, der er klædt i en fangedragt, findes død på stranden ved citadellet på Île de Ré. For kommissær Vincent Pelletier betyder det starten på en efterforskning, der er både underlig og ømtålelig, da offeret er en nær ven af den offentlige anklager, Clergeau, der har sagen.
En mand, der er klædt i en fangedragt, findes død på stranden ved citadellet på Île de Ré. For kommissær Vincent Pelletier betyder det starten på en efterforskning, der er både underlig og ømtålelig, da offeret er en nær ven af den offentlige anklager, Clergeau, der har sagen. Ud over det forstyrres Vincent af, at hans halvsøster Margaux er kommet til øen for at bevise deres fars uskyld. Han sidder fængslet i Saint-Martin-de-Ré for voldtægt og mord.