Den amerikanske drage: Jake Long
Jake kæmper for at finde balance i sit liv som en ung New Yorker, der lærer at mestre sine mystiske kræfter.
Disneys Amerikanske Drage: Jake Long er en ungdommelig komedie-actionserie, der handler om Jake Long, en 13-årig asiatisk-amerikansk dreng. Jake kæmper for at finde balance i sit liv som skateboard-kørende New York-teenager, mens han lærer at mestre sine mystiske kræfter som amerikanske drage, beskytter af alle magiske skabninger, der i al hemmelighed er bosat i menneskeverdenen. Jakes liv får morsomme vendinger, da han kæmper med sin bedstefars træning og de sociale indviklinger i ungdomslivet samt forsøget på at vinde sin drømmepige; der har en skjult identitet som hans ærkefjendes lærling.