Kronk lægger en bliv-rig-hurtigt-plan for at imponere sin far. Men da tingene går galt, opdager Kronk, at de sande goder i livet er hans venner… og at være sand mod sin groove.
Kronk, en venlig håndlanger med store muskler, har startet et nyt liv som chefkok i sin egen restaurant, da han får at vide, at hans far kommer på besøg. Kronk søger hjælp hos den lumske troldkvinde Yzma for at imponere sin far, men han ender snart i problemer. Kun ved hjælp af sine venner, kan han lære at være sand mod sin groove.