Bølgen
Alarmen går på jordskredscentret i Geirangerfjorden! Klippeskredet, som geologerne har frygtet, er et faktum, og en gigantisk flodbølge er på vej mod Geiranger. Den erfarne geolog Kristian Eikjord befinder sig pludselig midt i sit livs værste mareridt.
Alarmen går på jordskredscentret i Geirangerfjorden! Klippeskredet, som geologerne har frygtet, er et faktum, og en gigantisk flodbølge er på vej mod Geiranger. Den erfarne geolog Kristian Eikjord befinder sig pludselig midt i sit livs værste mareridt. Han er adskilt fra sin familie, og der er 10 minutter til, at det fossende inferno går løs. Det bliver en kamp på liv og død mod uret, før de kraftigste naturkræfter, Norge nogensinde har set, vælter ind over land.