Skælvet
I 1904 blev Oslo ramt af et jordskælv med en styrke på 5,4 på richterskalaen. Skælvet førte til betydelige ødelæggelser. Men heldigvis gik ingen menneskeliv tabt. Hvad vil der ske, hvis et langt større jordskælv rammer hovedstaden? Der er gået tre år, siden tsunamibølgen ramte Geiranger. Idun og børnene er nu flyttet til Oslo for at få den grusomme oplevelse på afstand. Kristian Eikjord bord alene i Geiranger. Ulykken har ikke sluppet sit tag i ham, og den traumatiserede Kristian kæmper med skyldfølelse efter det, der skete. Så begynder der at ske underlige ting i Norges hovedstad. Uforklarlige oversvømmelser, strømafbrydelser og ulykker rammer byen. Geologiske undersøgelser viser, at Oslofeltet igen er begyndt at røre på sig.