A Genius Named Jô
"A Genius Named Jô" presents Jô Soares' bio-series, a genius of humor, TV and Brazilian culture. In five episodes, the documentary explores his brilliant mind, versatile talent and incomparable legacy, with stories from family, friends and colleagues. Among challenges, characters and the realization of a great dream, the series portrays the evolution of TV and Brazil through his trajectory.
"A Genius Named Jô" takes you on an inspiring journey through the life and career of one of the greatest icons of Brazilian entertainment. Throughout five episodes, the documentary reviews José Eugênio Soares' 84 years of life and 63 years of artistic career, highlighting his genius, humor and versatility. With moving stories from family, friends and colleagues, the series explores unforgettable moments, personal challenges and the realization of a 30-year dream, also outlining an overview of the evolution of TV and Brazil's recent history.