Gugu, Toninho and Augusto
"Gugu, Toninho and Augusto" revisits the multifaceted life of Antônio Augusto Liberato in 5 episodes. Directed by Michael Ukstin, the documentary explores the presenter's charisma, the human side of his devoted son, and the entrepreneurial spirit of the creator of phenomena like Polegar, with intimate testimonies, historical memories, and rare images from his career.
"Gugu, Toninho and Augusto" takes you on a emotional journey through the life and career of Antônio Augusto Moraes Liberato, one of the greatest icons of Brazilian television.
Across five episodes, the series delves into Gugu's journey, from his humble childhood to his rise to become one of the most popular and beloved hosts in the country. With sensitivity and rich detail, it presents Toninho, a young dreamer who, from an early age, demonstrated unique creativity and a strong bond with his family.
It also shows the Gugu who enchanted generations, revolutionizing entertainment with era-defining programs like "Viva a Noite" and "Domingo Legal" iconic sketches like "Táxi do Gugu" musical challenges, and games that made television history. His charisma, his connection with the audience, and his constant pursuit of innovation have placed him at the center of one of the biggest ratings battles on Brazilian television.
And it reveals Augusto, a tireless entrepreneur who knew how to turn opportunities into big business. He was responsible for launching musical phenomena like Polegar, Dominó, and several other hits that went beyond television, in addition to creating theme parks, licensed products, caravans, and ambitious projects, such as his dream of building his own network.