Ratinho Unfiltered
The documentary series Ratinho: Unfiltered dives into the story of Carlos Massa — Ratinho — from his humble childhood, tracing his entire career marked by charisma and controversy. Across three episodes, it portrays his personal life, the behind-the-scenes of his rise on TV, the challenges, reinventions, and his role as an entrepreneur and public figure.
A documentary that offers an unprecedented and in-depth immersion into the life and career of Carlos Massa, one of the most popular communicators in Brazilian television. Over the course of three episodes, the production revisits the humble childhood of the boy from Paraná who, through effort and charisma, built an unlikely path to becoming Ratinho, a figure recognized throughout the country.
With exclusive testimonies from family, friends, colleagues, and even critics, the series builds a narrative that goes beyond the surface. Behind-the-scenes moments of television history are revealed, as well as details of his arrival at SBT, the challenges faced in live programs, and the impact of his singular style on communication. There is also room to portray Ratinho’s role as an entrepreneur, politician, and influential figure in several areas of Brazilian society.
More than a biographical record, "Ratinho: Unfiltered" is a study of how television can create and shape characters that blend with the very popular history of Brazil. Among achievements, mistakes, and reinventions, the documentary shows that Ratinho is not just a presenter: he is a symbol of free-to-air TV, accessible communication, and closeness with the audience.