The Hidden Face of Medicine
The documentary portrays the journey of doctor Paulo Cesar Fructuoso, who combined traditional medicine with spiritual practices at "Lar de Frei Luiz", exploring the convergence between science and spirituality.
"A Face Oculta da Medicina" is a Brazilian documentary that tells the story of physician Paulo Cesar Fructuoso. For four decades, he combined his work as an oncology surgeon with spiritual practices, including materialization sessions and spiritual surgeries at "Lar de Frei Luiz", in Rio de Janeiro. The film brings together testimonies from health professionals and researchers, proposing a deep reflection on how to combine science and spirituality in contemporary medicine.