Sharkcano: Hawaii
To find out why sharks are drawn to Hawaii’s volcanoes, Dr. Mike Heithaus and Dr. Frances Farabaugh free dive with one of the most dangerous sharks.
Biologists Dr. Mike Heithaus and Dr. Frances Farabaugh aim to learn why a wide variety of sharks are drawn to Hawaii’s volcanoes — one is the tiger. Tiger Sharks may target Humpback Whales in these waters, so the scientists try to get a jaw impression on a special bite pad by free diving with them. And along the way, we learn why other sharks call Hawaii home.