In the year 2090, a war between the Extrasolar species Marduk and the U.N. Military breaks out. Hibiki, a TV reporter, heads to the battlefield to capture scenes of the war. Amid the chaos, Hibiki gets into the enemy's battleship and encounters Ishtar.
In the year 2090, the Space Battleship Macross that once saved Earth has turned into a city monument, and the human race now enjoys prosperity alongside the Zentran. However, a war between the Extrasolar species Marduk, who invaded the solar system, and the U.N. Military breaks out unexpectedly. Hibiki, a TV reporter who is always out to get the biggest scoops, heads to the battlefield to capture scenes of the Minmay Attack. Amid the chaos, Hibiki manages to get into the enemy's battleship and encounters Ishtar, a beautiful young girl in a slumber.
Hibiki, a TV reporter, heads to the battlefield and encounters a beautiful girl named Ishtar.
Hibiki and Silvie try to reveal the truth by releasing the video they filmed inside the enemy fleet.
Silvie and Hibiki head toward the Bridge of the Macross to destroy the enemy fleet.