Macross Plus
In A.D. 2040, Isamu Dyson, YF-19 test pilot, reunites with former best friend Guld Goa Bowman, the test pilot for YF-21. Meanwhile, Myung Fang Lone, Isamu and Guld's childhood friend, arrives at Eden to hold a concert. The fateful reunion between these three marks the beginning of a major incident.
The story takes place on Planet Eden, humanity's first emigration planet, in the year A.D. 2040. Isamu Dyson, an outstanding pilot, is assigned to New Edwards Test Flight Center as the test pilot for YF-19, a prototype Variable Fighter. There, he meets Guld Goa Bowman, the test pilot for YF-21. As former best friends and rivals, the two compete to have their aircraft adopted as the new successor. At the same time, Myung Fang Lone, the producer of the Virtual Singer Sharon Apple, who also happens to be Isamu and Guld's childhood friend, arrives at Eden to hold a concert. The fateful reunion between these three friends marks the beginning of a major incident.
In A.D. 2040, Isamu, Guld, and Myung's paths converge again after a past incident.
As Isamu and Guld confront each other with pent-up emotions, Sharon stirs their relationship.
Isamu is sent to the medical pool after an injury, while Myung decides to leave for Earth.
With Ghost X-9 set loose and the Macross in Isamu and Guld's way, what fate awaits the three?